donderdag 9 november 2017

Sneeuwgors...

Afgelopen woensdag weer eens heerlijk een ochtendje samen met Wil achter de vogels aan. Dus vandaag maar eens even mijn foto's nakijken of er wat moois bij zit en tot mijn schrik waren de instellingen veranderd van de camera waardoor de opnames op de tweede sleuf kwamen te staan wat op zich geen probleem is,  maar deze stond niet op RAW. Zal je net zien dat op de belangrijke momenten je instellingen niet goed staan. Ik had het wel kunnen zien in de display van de Nikon maar eigenlijk niet op gelet. Maar het moment met de sneeuwgorzen nemen ze me niet meer af. Wat een geweldige ervaring weer. Hieronder een aantal opnames die redelijk zijn....











2 opmerkingen:

  1. Op deze opnames valt weinig aan te merken, de gorzen staan er prima op en de kleuren van de omgeving passen fraai bij de vogels. Foto 2 springt er uit met de blik van de vogel recht naar de kijker, erg leuk! En ja, soms gaan de instellingen wel eens ongemerkt anders staan, waarschijnlijk druk je bij veranderen van b.v. de ISO waarde per ongeluk het Qual knopje in wat invloed heeft op de RAW/JPG instellingen. Is mij ook wel overkomen, kan ook gebeuren dat je de witbalans ongemerkt versteld i.p.v. de ISO. Koude vingersyndroom! Maar je opnames hebben er niet onder geleden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor mij ben er toch in geslaagd mooie foto's te maken ondanks de verkeerde instelling. Trouwens hele hordes fotografen fotograferen niet in RAW.
    Een feestje om naar te kijken, mooie kleuren en leuk houdingen. Het was top om ze tegen te komen.

    BeantwoordenVerwijderen

Plaats uw reactie